The role of self-efficacy as a mediator between educational factors and student satisfaction. Evidence from a structural equation model

Título traducido de la contribución: El papel de la autoeficacia como mediador entre factores educativos y la satisfacción estudiantil. Evidencia desde un modelo de ecuaciones estructurales

Marco A. Nolasco-Mamani, Roger E. Choque-Salcedo, Carlos Choque-Salcedo, Klinge O. Villalba-Condori

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

The objective of this quantitative study is to determine the mediating role of self-efficacy in the relationship between service quality, information quality, social influence, and prior experience. Using structural equation modeling, the mediation of self-efficacy between these factors and satisfaction is assessed. Data are gathered and analyzed from a sample of 230 university students who have used Google Classroom. The results of the structural equation model (SEM) analysis highlight self-efficacy as a central component in the educational experience. Prior experience is the most significant predictor for both self-efficacy and satisfaction. Service quality shows a small negative influence on self-efficacy, while information quality and previous experience show a positive impact. In conclusion, self-efficacy is confirmed as the key mediator of student satisfaction, highlighting its importance for effective educational interventions.

Título traducido de la contribuciónEl papel de la autoeficacia como mediador entre factores educativos y la satisfacción estudiantil. Evidencia desde un modelo de ecuaciones estructurales
Idioma originalInglés
Páginas (desde-hasta)67-78
Número de páginas12
PublicaciónFormacion Universitaria
Volumen17
N.º6
DOI
EstadoPublicada - 2024

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'El papel de la autoeficacia como mediador entre factores educativos y la satisfacción estudiantil. Evidencia desde un modelo de ecuaciones estructurales'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto