Las herramientas digitales y de E-Commerce como herramientas complementarias en la estrategia comercial de las Mypes del sector textil y de servicios de Arequipa

Elizabeth K. Bravo-Huivin, Patricio F. Lewis-Zúñiga, Verónica M. Trillo-Espinoza, Luis Vargas-Espinoza, Anaelvira J. Rodriguez-Martinez, Angel R. Ugarte-Concha

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

The objective of the study was to analyze and compare the changes presented in the analysis of textile companies and their use of e-commerce tools in their management and marketing strategies, focusing on traditional and modern commercial strategies oriented to the use of digital tools and e-commerce. A data collection tool was used, using the variables “use of digital and e-commerce tools” as independent, as well as other dimensions to be used. The information was collected using Google Forms and analyzed statistically with regression and correlation techniques, focused on identifying the influential variables and the reason for the use of digital tools, as well as improvements and implementation of new business strategies.

Título traducido de la contribuciónDigital and E-Commerce tools as complementary tools in the commercial strategy of Mypes in the textile and services sector of Arequipa
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)281-293
Número de páginas13
PublicaciónRISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao
Volumen2023
N.ºE64
EstadoPublicada - 2023

Palabras clave

  • Commercial strategy
  • Digital tools
  • E-commerce
  • Mype

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Las herramientas digitales y de E-Commerce como herramientas complementarias en la estrategia comercial de las Mypes del sector textil y de servicios de Arequipa'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto